Dagbladen tonen politieke voorkeur op voorpagina’s

“Telegraaf en VNO-NCW bashen SP, volgens Marijnissen”, aldus een groot aantal koppen op 4 september 2012 naar aanleiding van een ANP-bericht. Volgens de voormalige SP-voorman, de avond ervoor te gast bij Nieuwsuur, heeft de krant met een aantal koppen als “SP kost Banen” en “Het Rommelt bij Roemer” de huidige leider van de SP, Emile Roemer, ‘ongekend gebashed’. Van kranten mag verwacht worden dat zij onpartijdig verslag doen van de gebeurtenissen, ook ten aanzien van de politiek. De Nieuwsmonitor onderzocht in hoeverre de voorpagina’s van de dagbladen ‘partijdig’ zijn geweest tijdens de campagne.

Lees verder →