Weblogs and Journalism

Opdrachtgever: Nieman Foundation for Journalism at Harvard University Abstract: In this section of Nieman Reports, bloggers and journalists (some of whom wear both hats) write about the points of convergence and divergence of Weblogs and journalism. W buy real steroids online hat separates these forms of communication? How do they influence each other? Is what’s […]

Lees verder →

We Media-onderzoek

Opdrachtgever: The American Press Institute Titel: We Media Abstract: We are at the beginning of a golden age of journalism — but it is not journalism as we have known it. Media futurists have predicted that by 2021, “citizens will produce 50 percent of the news peer-to-peer.” Mainstream news media , however, have yet to […]

Lees verder →

Mediaconcentratie in beeld

Datum: oktober 2005 Opdrachtgever: Commisariaat voor de Media Titel: Mediaconcentratie in beeld Concentratie en pluriformiteit van de nederlandse media 2004 Url: http://www.cvdm.nl./documents/mmc2004.pdf Abstract: Het rapport biedt Biceps Workout: 2 Tickets To The Gun Show oplagecijfers en kijkcijfers van alle nederlandse media en richt zich voornamelijk op de nieuws- en opiniefunctie van die media. In het […]

Lees verder →

Belangrijk maar saai

Auteur: Irene Costera Meijer Opdrachtgever: NOS Titel: De toekomst van het nieuws Abstract: Hoe gaan jongeren tegenwoordig met ‘nieuws’ om? Via welke mediakanalen vergaren ze nieuws? En hoe gaat de journalistiek om met deze nieuwe vormen van nieuwsvergaring? Deze en andere vragen komen aan bod in deze nieuwe editie van ‘Feiten & Cijfers’.

Lees verder →