Welke kant gaat het op? Wat zijn succesvolle voorbeelden? Hoe vorm ik een redactie om tot een crossmediale organisatie? Op deze en andere vragen probeert het congres Crossmedia Journalism 2006 een antwoord te geven.

Sprekers
– Bob Witman, adjunct-hoofdredacteur De Volkskrant: Hoe een oud nieuwsmerk de conversie zoekt naar nieuwe journalistiek, nieuwe afnemers en nieuwe verdienmodellen’.

– Michiel Bicker Caarten, hoofdredacteur Business Nieuws Radio: Hoe ziet multimedia in de praktijk eruit, waar liggen de kansen en beperkingen.

– Paul Molenaar, CEO ilse media: De veranderende mediamarkt, de rol van de journalist daarin en over succesvolle verdienmodellen van crossmediale journalistiek

Paneldiscussie
Hoe vorm je een ‘traditionele’ nieuwsorganisatie om tot crossmediale nieuwsorganisatie. Deelnemers onder andere: Bart Brouwers(hoofdredacteur Sp!ts) en Bernadette en Slotboom(adjunct-hoofdredacteur NOS journaal).

Blik vooruit
Jaap Stronks realiseert zich dat succesvol gebruik van nieuwe media voor de journalist een fundamentele herbezinning vergt van de relatie met zijn publiek, zijn functie in de maatschappij, en het journalistieke werkproces.

Crossmedia Journalism 2006
is een initiatief van Instituut voor Media: School voor Journalistiek in Utrecht en de Volkskrant.

Tijd: 9.30 – 15.30 uur
Datum: 20 juni
Locatie: Faculteit Communicatie & Journalistiek in Utrecht
Kosten deelname congres: € 40

Inschrijven en meer info:
www.crossmediajournalism.hu.nl.

Al één reactie — discussieer mee!