Het online beleid van de NOS staat centraal in de elfde aflevering van de Social Media Club Nijmegen. Deze zal plaatsvinden op dinsdag 16 september. NOS-webredacteur Rachid Finge zal tijdens een uitgebreide presentatie ingaan op de ontwikkeling die de NOS online heeft doorgemaakt. Daarbij zal Finge onder meer aandacht besteden op de sportzomer die dan achter ons ligt. Finge zal ook ingaan op de identiteit van de NOS en vaststellen dat die lang niet in lijn stond met het imago. Uit een intern onderzoek blijkt dat mensen de NOS saai en afstandelijk vonden. De noodzaak werd duidelijk, nu geen actie ondernemen vergroot de kans om op termijn niet meer relevant te zijn.

De NOS heeft speerpunten geformuleerd waardoor het imago meer in lijn komt te staan met de identiteit. De belangrijkste speerpunten zijn ‘nieuws, sport en evenementen’. De NOS wil onderscheidend en opvallend zijn, dichterbij het publiek komen (ook fysiek) en menselijk en aansprekend zijn.

Finge werkt sinds 2005 bij de NOS en is sinds ruim een jaar ook social media coördinator bij de omroep.

Wanneer: 16 september
Met wieRachid Finge
Aanvang: 20.00 uur
Waar: Lux Nijmegen
Toegang: gratis

Nog geen reactie — begin de discussie!